Norah top


Efter att ha lånat Jenny Hellströms briljanta bok "Sy! Urban Collection" på bibblan, bestämde jag mig för att ta itu med alla tyghögar jag har liggande och faktiskt göra något användbart.


Det blev min egen version av toppen Norah (här syns originaltoppen på den tredje bilden uppifrån - för övrigt fin recension av bloggaren Kurbits). Eftersom jag sydde framsidan i stretchigt, slinkigt (ja!) tyg skippade jag bystvecken och gjorde inte heller någon infodring framtill.

 
Baksidan är ett lätt och följsamt bäck och bölja-tyg som jag köpt på second hand för flera år sedan i tanken att faktiskt använda det till något klädesplagg. Det var inte förrän jag såg Norah-mönstret som polletten trillade ner.
 
 
Jag gjorde egen snedslå av det rutiga tyget för att dölja de "opolerade" kanterna framtill. Kommer att testa göra fler Norah-toppar i lite styvare bomullstyg, och se hur resultatet blir.
 

Comments

Popular Posts