Bohemiskt sovrum



I takt med att våren börjat komma har jag tagit itu med det tråkiga "plocka bort vinterkläder"-görat. Det ledde till att jag gick igenom min digra scarfsamling och bestämde vilka jag skulle ha kvar och inte. Den här skira, sköra skönheten köpte min farsa i London och gav till min farmor på 70-talet. Är väldigt rädd om den så den används mycket sparsamt, men den är vacker som blåbär i mjölk så jag kom på att jag skulle pimpa sovrumsspegeln med den. 


Sovrummet är inspirerat av Indien så stilmässigt passade den mönstrade scarfen väldigt bra in. En vinröd tofs blev pricken över i - det är ganska nice med lager på lager om man vill få till en bohemisk känsla.




Den vinröda tofsen är (om jag inte minns fel) från min farmors sybehörsgömma, som jag och min syster fick dela på. Tavlan ovanför spegeln har min syster gjort. Lapptäcksväskan har en vän köpt i Indien och den blingiga kuvertväskan har jag köpt på Primark i London.


Comments

Popular Posts